ennå er det håp sier: Så var Julen over, siste mulighet i år Nyttårsaften
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Kompis
Opprettet 24.11.2024 av Kompis, mann, 63 år, Oslo.
Fattige og dumme Nordmenn...
Nordmenn er ikke lenger 'rike' da vi ferierer i andre land, bortsett fra noen få unntak...
Da man sjekker kontoen etter ferien, får mange sjokk, for de visste ikke...
Ferie på krita og full krise i heimen etter ferien, er også blitt helt normalen.

Vi må nok venne oss til å snu dasspapiret og bruke det på andre sida, eller bruke håndbakken...

For de som i dag fortsatt tror at vi snart kommer tilbake til bedre tider, som vi hadde
før pandemien og krigen, lever i en drømmeverden. Dagens tilstander er vår nye normal inn i evigheten,
så bare venne seg til det. Og som trøst kan jeg love dere at alt vil bare bli enda verre, mye verre,
spes grunnet tilstandene i USA. Alt har jo for oss gått på skinner, så Nordmenn er ikke vant til å tenke sjæl.
Vi lever i en ny tidsregning, før og etter pandemien... Og noen er så idioter at de gir politikerne
våre skylda lissom Norske politikere styrer ikke verdensøkønomien. Kan du få det inn i hodet?
Bra denne artikkelen kom, så slipper jeg å forklare kjøtthuene...

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/da-norge-var-verdens-rikeste/82219093

Svar på innlegg

Lars59
#1. Postet 24.11.2024 av Lars59
Ja, og ikke minst var renta lav på den tiden.
Det har vært en voldsom prisøkning. Bare for to år siden så jeg på en kjempedyr boblejakke til 20 000 kr, og her om dagen ifølge internett koster de 38 000 kr ( moralsk uoppnåelig å kjøpe) Lønna mi har økt med 10 kr timen siden da. Da slår det meg at det har blitt et gap mellom "rike" og fattige her også.
Forstår meg ikke på de som kan kose seg på krita.
På 80 tallet tok flere livet sitt på grunn av mye gjeld.
Det jeg savner er kreativitet, positivitet, men det finnes. Bare ikke så lett å se.
Tror at det er viktig å ha det gøy, og det behøver ikke å koste stort.
Mange kjøpte seg bolig i Spania da, men det har blitt dyrt å eie. Det er nok som du sier. Mange føler at livet er litt innskrenket.
Kompis
#2. Postet 24.11.2024 av Kompis
Ja, og ikke minst var renta lav på den tiden.

Mange kjøpte seg bolig i Spania da, men det har blitt dyrt å eie. Det er nok som du sier. Mange føler at livet er litt innskrenket.
Jepp... Oss Nordmenn fortjener å få virkeligheten som ei slegge i tryne. Det er som sagt på tide å gjenbruke dasspapiret...
ennå er det håp sier: Så var Julen over, siste mulighet i år Nyttårsaften
Skriv Skriv her Skriv i megafonen