Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
63 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Kompis sier:
Gubbe 60+ Oslo; Hei på mårran...:-) Du veit, man kan ikke være sjarmerende uten hjelp fra den andre. Det er bare et faktum :-D Okei... :-\
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Praterommet
> Debatt
Opprettet 09.11.2024 av
Lars59
, mann, 59 år, Østfold
.
Om livet
Ofte tenker jeg på alle de jeg har truffet som ikke har kontakt med et barn, eller foreldre. Et sensitivt tema. Selv har jeg ikke barn, men synes det er rart at det ikke er laget tvprogram om det som angår så mange flere enn vi tror.
En tanke i livet er at folk ofte var i en situasjon som fikk dem til å si noe dumt, eller ta dumme avgjørelser. Mange skulle ønske at de aldri hadde gjort det.
Hadde selv noen måneder hvor jeg kuttet kontakten med mine foreldre. De hadde så lett for å tro det verste om mennesker, og en dag var det om meg.
Tror at de hadde fått greie på at jeg hadde vært på date med en dame som kjente noen venner av dem. De må ha forstått det som at jeg likte eldre damer.
Så var det en sak i nyhetene om en hjelpepleier som hadde forgrepet seg på noen beboere. Da trodde mine foreldre at det var meg.
Tidligere hadde de sagt at min fetter nok var potensielt farlig for jenter. Noe min mormor hadde spunnet opp. Han har en asberger diagnose i dag, og har aldri gjort en flue fortred.
Jeg kuttet kontakten med dem, og det var overraskende lett. Stadig kom jeg på andre hendelser i oppveksten som jeg kunne dømme de på.
Når vi opptok kontakten igjen glemte vi hele greia, og har aldri vært noe tema.
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 11.11.2024 av
Mann76
Er svært mange grunner for at man kutter kontakten med en eller begge foreldre. Jeg har kuttet all kontakt med min mor, har ikke sett henne på rundt 10 år nå. Og det skal gå minst like lenge før jeg møter henne påny. Også mine barn unngår å ha for mye med henne å gjøre.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 11.11.2024 av
Lars59
Ja, det er mange det gjelder. Mange som bærer det med seg hele livet.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 15.11.2024 av
Mann76
Ja, er du formet av en psykopat i 18 år så kommer du til å bære det med deg. Det er det ingen tvil om
Svar
|
Siter
|
Varsle
Kompis sier:
Gubbe 60+ Oslo; Hei på mårran...:-) Du veit, man kan ikke være sjarmerende uten hjelp fra den andre. Det er bare et faktum :-D Okei... :-\
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|
Nettdating, voksen dating og dating for voksne
|
Hvordan skrive en datingprofil
|
Om nettdating
|
Senior magasinet