Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
69 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Kompis sier:
Gubbe 60+ Oslo; Hei på mårran...:-) Du veit, man kan ikke være sjarmerende uten hjelp fra den andre. Det er bare et faktum :-D Okei... :-\
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Helse, kosthold og livsstil
> Debatt
Opprettet 30.10.2024 av
Kompis
, mann, 63 år, Oslo
.
Motvilje for vaksinering? For eller i mot?
Lenge siden sist det var postinger her inne gitt
HelseNorge er bekymra over at mange av de som burde vaksinere seg ikke gjør det...
" Det er personer i risikogruppene som rådes til å ta en oppfriskningsdose.
Det gjelder i første rekke personer over 65 år, samt unge og eldre med underliggende sykdommer. "
Jeg er selv ikke i noen risikogruppe men tar allikevel vaksinene...
Okei... Jeg vet at mange føler en motvilje for å vaksinere seg av ulike årsaker. Jeg selv hater og har angst for
sprøyter og nåler, men angsten for å bli alvorlig syk og i verste fall et langtids sykdomsforløp,
er større enn angsten for sprøyter. Derfor vaksinerer jeg meg mot Covid og Flua hvert år nå...
Ingen liker å få den dritten sprøyta inn i kroppen, ikke jeg heller. Det blir en vurdering og for meg er alternativet langt verre.
Min kropp har aldri reagerert negativt på noen vaksiner så dette kommer jeg til å fortsette med.
Jeg har ingen problemer med å forstå folk som har hatt en voldsom reaksjon på en vaksine, eller kanskje
enda verre, absolutt aldri vil ta vaksiner igjen. No prob, hands down...
Spesielt kvinner sliter oftere med negative reaksjoner etter vaksiner, så jeg skjønner veldig vegringa deres...
Det jeg absolutt ikke har forståelse for er vaksinenektere av konspiratoriske årsaker og som er så
tullete at det blir komikveld...
Har du tatt vaskine før og aldri reagert negativt på det, så er det bare fordeler å hente med å
vaksinere seg mot f-eks flua og covid hvert år så du slipper alvorlig syktdomsforløp.
Tåler du vaksiner godt, er det ingen grunn til å vegre seg eller tvile.
Go for it!
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 08.11.2024 av Anonym
Du har ingenting med om folk vaksinerer seg eller ikke, så slutt med skittpraten du lir ut av deg!!!!!!!!
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 08.11.2024 av
Solov2647
Jeg er hverken heller...men,jeg tok vaksinen pga jeg liker å reise...måtte ha vaksine attest...Er heller ikke i risiko gruppa.
Tar ingen vaksiner hvis jeg ikke må.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 09.11.2024 av
Lars59
Under pandemien var det et press på at alle skulle ta vaksinen. Det var ganske krasse meninger blant folk. Fikk beskjed om å sende sms til oppdragsgiver med " jeg er fullvaksinert" og hadde ikke fått jobb uten.
Jeg liker frihet og egne meninger, og respekterer de som ikke vil vaksinere seg.
Tja, en skikkelig manneforkjølelse er fæle greier. Kanskje greit å få tatt sprøyta etter hvert.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 19.11.2024 av
Kompis
Du har ingenting med om folk vaksinerer seg eller ikke, så slutt med skittpraten du lir ut av deg!!!!!!!!
Anonym jaaa... Jepp...
Svar
|
Siter
|
Varsle
#5. Postet i går kl 16:09 av
Kompis
Tja, en skikkelig manneforkjølelse er fæle greier. Kanskje greit å få tatt sprøyta etter hvert.
Realistisk. Vaksiner er og blir noe dritt. Men valget er egentlig veldig enkelt dersom man tåler vaksiner...
Svar
|
Siter
|
Varsle
Kompis sier:
Gubbe 60+ Oslo; Hei på mårran...:-) Du veit, man kan ikke være sjarmerende uten hjelp fra den andre. Det er bare et faktum :-D Okei... :-\
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|
Nettdating, voksen dating og dating for voksne
|
Hvordan skrive en datingprofil
|
Om nettdating
|
Senior magasinet