Hans sier: Fortsatt god jul til alle her på SeniorDate!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 06.07.2023 av Anonym.
Profiler og diverse

Mye av dette innlegget gjelder spesielt de som søker etter en kjæreste her inne. Her har man altså mulighet å fortelle ganske mye om seg selv men svært mange skriver noen få setninger, mange fyller ikke ens i personligheten og interesser. For meg blir det veldig rart og jeg lurer på hvor interessert vedkommende egentlig er i å finne noen. Det finnes jo uendelig mye man kan fortelle og ønske.

For eksempel er det jo ingen som har noen helseproblemer til trass for at de fleste er over 60 år. Man nevner nesten aldri bosted, jobb, hvordan man vil ha det osv. Når man så begynner å samtale er det også en del emnen som er helt tabu. Sånt skremmer meg veldig. Det finnes jo ting man ikke vil diskutere, og ikke trenger diskutere, ting som ikke har med et fremtidig forhold å gjøre, men de her tingene som går på hvordan man vil ha det i et forhold er jo veldig viktig at man kan diskutere for å finne frem til om man har det samme synet på diverse ting i et forhold. Det er jo mange ting i et forhold hvor man kan ha svært ulik syn på disse problemene.

Det er så mye dobbeltmoral ute å går. Damer er ekstremt opptatt av bilder. Mange svarer ikke profiler uten bilder. Altså utseendet MÅ man se på en gang. Men når det gjelder en del andre viktige ting da er det plutselig ikke så nøye. Ja, visst er ansiktet viktig i starten, men det er også andre ting som er vel så viktige, ikke minst hvordan man ønsker et forhold skal vare.

En annen sak som forundrer er hvorfor så få skriver her i Praterommet når man først har den muligheten å diskutere litt. Mange leser men nesten ingen svarer og skriver innlegg. Så har vi alle disse damene som ikke svarer når de får en hyggelig melding. De klarer altså ikke å bruke 5 sekunder på at svare med det automatiske ferdiglagte svaret. Skammelig! Eller de som blokkerer i stedet for å svare når de får en HYGGELIG melding. Ganske fantastisk.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.07.2023 av Anonym
Jeg er klar over at noen bruker blokkering som en slags sorteringsfunksjon. Men tenk da på at de dere velger å blokkere ofte oppfatter dette svært uhøflig og frekt.
Anonym
#2. Postet 07.07.2023 av Anonym
Jeg er så enig med deg i det du skriver. Men når du nevner bilder så er det litt koselig å ha litt peiling på hvordan motparten ser ut Blokkering er en vederstyggelighet Vi som er godt voksne tåler å få avslag,men det er noen som ikke gir seg uansettHa en hyggelig dag
Anonym
#3. Postet 07.07.2023 av Anonym
Tusen takk for det. Ja visst er ansiktet viktig i starten. Absolutt. Ha en strålende fin helg.
Anonym
#4. Postet 09.07.2023 av Anonym

Per nå er denne tråden sett 128 ggr og 1 person har kommentert denne!! Det sier ganske mye, synes jeg. Har ikke folk noen meninger i det hele tatt? Tør man ikke si sin mening? For eksempel ville det vart fint å få svar fra noen av de damene som ikke svarer på hyggelige meldinger. Finnes det et (1) argument for hvorfor man ikke gir tilbakemelding?

Så dette med helseplager. Her ville det også vart interessant å vite hvorfor dette er så tabu i profilene her inne? Det gjelder forøvrig også en del andre ting. Er utseendet man har, helsen man har, eller kroppen man har ikke godt nok så er det jo veldig bra å få det avklart snarest.
Anonym
#5. Postet 10.07.2023 av Anonym
Har igrunn blitt vandt til de som har blokkert meg. Tror ikke at de er særlig spennende folk.
Igjennom samtaler får man jo greie på mye. Synes ikke kropp og helse er det viktigste. Jeg setter pris på de som jeg prater godt med.
Anonym
#6. Postet 12.07.2023 av Anonym

I mitt hode er det sånn at er man på en datingside, er seriøs, og søker en kjæreste, så søker man jo etter en partner hvor det er mye felles tanker, interesser, hvor personligheten passer osv.

Men her er det minimalt i profilene. En grunn kan jo være at folk har vanskelig for å skrive om seg selv, eller at de ikke vil utlevere seg selv (til trass for at man er anonym). Det slår meg også at det kanskje er for at man vil ha mest mulig svar. Om man utleverer minimalt er det jo lite som kan bli et problem for den som leser den aktuelle profilen.

Men hva er vitsen? Å begynne en samtale med noen man ikke vet noe om, og høyst sannsynlig ikke passer sammen med, vil jo bare være unødvendig bruk av tid. Da er det bedre å fortelle i profilen hvem man er så blir man kun kontaktet av de som synes profil passer dem.

For meg er dette svært seriøst og derfor er det viktig for meg å treffe en jente med samme tanker som meg. Å prøve få til noe med en person man ikke passer godt sammen med er håpløst, synes jeg.

Her er det heller ikke noe matchingsystem og mye søkemuligheter så derfor ekstra viktig at man forteller mest mulig i profilen. Jeg synes det er veldig trivelig når man oppdager en dame med en lang profil med mye fakta. Spennende lesing.
Hans sier: Fortsatt god jul til alle her på SeniorDate!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen